Visual merchandising – czym jest i jaka jest jego rola?

0

Mimo stałego rozwoju reklamy digitalowej, konsumenci bardzo chętnie podejmują decyzje zakupowe impulsywnie, ulegając reklamom znajdującym się w sklepach. Visual merchandising, czyli „sprzedaż wizualna”, pozwala zwiększać estetykę ekspozycji, budować wizerunek marki oraz skutecznie wpływać na podejmowane przez konsumentów decyzje. Czym dokładnie jest visual merchandising i jakie materiały wykorzystuje?

 

Czym jest visual merchandising?

Pojęcie visual merchandisingu wywodzi się od merchandisingu, czyli procesu polegającego głównie na operowaniu znakiem towarowym w celu zwiększenia sprzedaży. Opiera się on na rozmaitych technikach sprzedaży, lokalizacjach miejsc sprzedaży, linii cenowej, asortymencie oraz merchandisingu wizualnym, który prowadzony jest w miejscu sprzedaży i promocji produktu. Polega więc na zachęcaniu do dokonania zakupu poprzez bodźce wizualne. Osoba zajmująca się VM dba o właściwą kompozycję towarów oraz sposób, w jaki są wystawione. Wszystko po to, by przykuć uwagę odbiorców.

Wśród najczęściej wykorzystywanych narzędzi stosowanych w kampaniach VM są materiały POS ułatwiające ekspozycję produktów, promujące sprzedaż, a przede wszystkim przyciągające uwagę klienta.

Działania w ramach visual merchandisingu – popularne materiały POS

W ramach visual merchandisingu wykorzystuje się oświetlenie, muzykę, a nawet zapach, który doskonale wspiera przekaz wizualny. Jednak kluczową rolę odgrywają materiały POS, które dzięki ogromnej różnorodności pozwalają na dopasowanie przekazu do potrzeb marki i miejsc, w których będzie promowana.

Wśród najczęściej wykorzystywanych materiałów wspierających sprzedaż znajdują się standy reklamowe znajdujące zastosowanie w hipermarketach i drogeriach. Bardzo często spełniają one również funkcje użytkowe, ponieważ na ich półkach umieszczane są promowane produkty oraz ulotki reklamowe. Standy wykonywane są z tworzyw sztucznych, metalu bądź tektury. Wyposażane są także w ekrany i głośniki, dzięki czemu możliwa jest stała emisja reklam marek.

Powszechnie wykorzystywanymi materiałami POS są potykacze składające się z dwóch połączonych ze sobą ram wykonanych z PCV lub innego wytrzymałego tworzywa. Cenione są ze względu na wygodę użycia – możliwość wygodnej wymiany graficznych materiałów reklamowych oraz mobilność i lekkość. Potykacze zwracają uwagę klientów nawet z dużej odległości. Nie są montowane na stałe, można je więc umieścić w dowolnym miejscu i zabierać ze sobą, jeśli istnieje taka potrzeba.

Jak znaleźć specjalistów od visual merchandisingu?

Realizację komunikacji wizualnej warto zlecić doświadczonym specjalistom, będącym w stanie zapewnić kompleksowe wykonanie materiałów reklamowych precyzyjnie dostosowanych do potrzeb marki. Ekspertami, którym warto zaufać, są profesjonaliści z Canvas (https://canvas.pl/), zajmujący się projektowaniem, produkcją oraz montażem standardowych, a także nietypowych rozwiązań wspierających markę w miejscu sprzedaży. Z Canvas stworzysz meble sklepowe, witryny i wystawy, stoiska targowe, reklamy świetlne 3D oraz materiały POS.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here