Produkcja spotów reklamowych – czyli jak skutecznie zadziałać na odbiorcę

0

Spot reklamowy to świetne narzędzie marketingowe, które służy do przekształcenia zainteresowania w sprzedaż i rozwinięcie marki. Ten rodzaj promocji sprawdzi się zarówno przy dużych, jak i przy małych firmach. Nie jest prawdą, że potrzeba dużego budżetu, aby wyprodukować spot reklamowy, który będzie budził zainteresowanie. Aby był skuteczny potrzebny, jest unikalny pomysł i odpowiednia historia. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jaki jest przepis na skuteczną reklamę wideo, przeczytaj ten artykuł.

Co sprawia, że reklama jest skuteczna? Najskuteczniejsze reklamy są tworzone w taki sposób, że widz zapamiętuje nie tylko treść wideo, ale także markę i jej przesłanie. Rolą reklamy jest wzbudzenie związku pomiędzy odbiorcą a marką. Bez tego połączenia marka prawdopodobnie nie „wbije się w umysł odbiorcy”, nawet jeżeli film będzie odnotowany w pamięci widza.

Aby mieć pewność skuteczności najlepiej wykonanie spotu zlecić profesjonalnym twórcom reklamy. W ofercie tych firm często znajduje się fachowa produkcja filmów korporacyjnych, reklamowych, jak również pełne doradztwo w kwestii np. wyboru miejsca publikacji wideo.

Czy produkcja spotów się opłaca

Samo nakręcenie spotu może nie wygenerować potężnych kosztów. Sposób jego emisji jest również bardzo ważny. Możesz wydać kilkaset tysięcy złotych na puszczenie Twojego wideo w prime time w telewizji, możesz również zdecydować się na tańsze rozwiązanie, wybierając telewizję lokalną lub publikacje w internecie.

Obecnie największą wyszukiwarką filmów na świecie jest YouTube. Co minutę udostępnia się tam kilkaset godzin nowych materiałów. Oczywiście nie każdy wrzucony film może poszczycić się milionowymi wyświetleniami, jednak wiele z nich osiąga przyzwoity kilkuset tysięczny współczynnik wyświetlenia.

Badania dowodzą, że większość użytkowników woli oglądać wideo niż przeczytać artykuł na dany temat. Również osoby korzystające z urządzeń mobilnych, takich jak smartfon chętniej oglądają treści multimedialne.

Aby produkcja spotów reklamowych się opłacała musi zaangażować odbiorcę, bez tego będzie to kolejny film który przeminie oraz nikt nie zwróci na niego uwagę. Obecnie to właśnie spoty reklamowe są kluczem do zaangażowania widza, a to przekłada się na zwiększenie sprzedaży, czy rozpoznawalności firmy.

Jak wpływają na odbiorców

Pamiętaj że na przyciągnięcie uwagi spot ma jedynie 5 pierwszych sekund, niezależnie czy będzie emitowany w telewizji czy na YouTube. Jeżeli w tak krótkim czasie zainteresujemy odbiorcę i wciągniemy w historię którą on przedstawia, można powiedzieć, że widz jest nasz.

Ale jak tego dokonać? Skuteczny spot działa na podświadomość widza.

To właśnie podświadomość może skłonić każdego z nas do kupna rzeczy nawet jeżeli nie do końca zdajemy sobie z tego sprawę. Skuteczne spoty oddziałują również na nasze emocje. Jeżeli nasza reklama wzrusza czy rozbawia mamy pewność, że zostanie przez odbiorcę lepiej zapamiętana.

Skuteczność filmów reklamowych

Film jest obecnie najskuteczniejszym sposobem pozwalającym dotrzeć do podświadomości odbiorcy. Według Nielsen Audience Measurement statystyczny Polak spędza przed telewizorem ok. 4 godziny i 29 minut. Oczywiście różni się on  w zależności od grupy wiekowej. Najmniej czasu przed telewizorem spędzają dzieci i młodzież (2,5 godz.), natomiast osoby po 60 spędzają przed nim niemal 6,5 godziny.

Przyjrzyjmy się jeszcze filmom wrzuconym na YouTube. Codziennie wrzucane jest tam ok. 65 tys nowych treści. Liczba ta ciągle rośnie, przewiduje się, że do 2020 roku liczba ta się podwoi. Dane te pokazują jak potężny, jest internetowy biznes wideo. Szacuje się również, że za kilka lat 80% ruchu w internecie, będzie generowany przez filmy. Dane te pokazują jaki może mieć zasięg reklama umieszczona w internecie lub w telewizji.

Przepis na skuteczny spot reklamowy

Jak więc stworzyć skuteczną reklamę, która przyciągnie uwagę Twojej grupy docelowej. Oto pięć wskazówek, które Ci w tym pomogą.

  • Ważne jest pierwszych kilka sekund

Jak wspominaliśmy wcześniej, masz jedynie 5 sekund, żeby zainteresować odbiorcę swoja ofertą. Aby uniknąć sytuacji w której potencjalni klienci pominęli twoją reklamę lub ją zamknęli musisz natychmiast zwrócić ich uwagę. Rozpocznij film wideo oświadczeniem, które wzbudzi uwagę grupy docelowej. Postaraj się przyciągnąć uwagę odbiorców rozwiązując problem, zadając odpowiednie pytanie lub dzieląć się czymś co wyróżnia Twoją markę.

  • Opowiedz historię

Najlepsze reklamy opowiadają historię, a nie tylko sprzedają produkt czy usługę. Niezależnie od tego czy historia porusza w głębi serca, czy też rozśmiesza. Stwórz fabułę, do której odbiorca może się odnieść oraz z nią utożsamić.

  • Podkreśl unikalność Twojej marki

Dlaczego widz powinien być zainteresowany Twoją ofertą? Odpowiedz na to pytanie w reklamie, podkreślając, co wyróżnia Twoją firmę na tle konkurencji. Podziel się swoimi osiągnięciami. Zaprezentuj historię sukcesu. Możesz nawet dołączyć pozytywne opinie klientów. Im lepiej podkreślisz zalety swojej firmy, tym skuteczniejszy będzie odbiór spotu.

  • Miej na uwadze czas

Unikaj tworzenia filmów dokumentalnych. Większość reklam wideo trwa ok 30 sekund. Przy tworzeniu scenariusza postaraj się uwzględnić tą wartość. Konieczne jest więc wyeliminowanie niepotrzebnych treści. Jeżeli jednak planujesz produkcję filmu korporacyjnego, w którym zawarta będzie historia twojej marki. Możesz przedłużyć ten czas do ok 2-3 minut.

  • Wezwij do działania

Celem każdej reklamy jest zachęcenie ludzi do podjęcia jakiegoś działania. Twoja reklama nie powinna się różnić. Wezwanie do działania (CTA) można dodać za pomocą grafiki i tekstu.

Najlepiej umieścić CTA na końcu filmu. Na przykład, aby pokazać widzom, jak mogą odwiedzać Twoją witrynę, aby uzyskać więcej informacji lub w jaki sposób kupić produkt lub usługę.

Pamiętaj o tych wskazówkach, gdy planujesz nakręcić wideo dla swojej firmy. Niezależnie od tego, czy Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży, czy rozpoznawanie marki, reklama wideo może okazać się skuteczną strategią. Reklamy mogą przynieść niesamowite korzyści jednak aby tak się stało produkcja spotów reklamowych musi być przeprowadzona w profesjonalny sposób.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here