9 błędów przy tworzeniu wizytówek

14
Wizytówka jest jednym z najważniejszych i najbardziej opłacalnych narzędzi w reklamie, które przedsiębiorstwo, zwłaszcza rozpoczynające działalność, może mieć.
Niemniej jednak zbyt wiele firm traci szanse, aby poprzez ten prosty instrument promocji zrobić niezapomniane wrażenie na swoich potencjalnych klientach i partnerach. Oczywiście z reguły jest to spowodowane tym, że wygląd lub jakość wizytówki są niezadowalające. Tak naprawdę powodów może być dużo więcej, np. zły projekt, kontrast kolorów itp.
Do stworzenia przyciągającej uwagę, zachęcającej odbiorców do kontaktów wizytówki potrzeba odrobiny dobrego planowania, kreatywności oraz właściwego podejścia.
Niestety, przy tworzeniu błyskotliwej wizytówki bardzo łatwo jest popełnić błąd, który może nas sporo kosztować. Unikając poniższych błędów z pewnością stworzysz wizytówki atrakcyjne, zbierające entuzjastyczne recenzje przyszłych klientów.
Błąd 1: Tworzenie wizytówki, która nie komponuje się z całokształtem
Zdecydowana większość wizytówek niestety nie pozostawia po sobie pożądanego wrażenia. Pamiętaj, że skoro rozdajesz wizytówki, musisz być jednocześnie pewny, że wyglądają one atrakcyjnie i jasno określają, czym zajmuje się dana firma – wówczas zarówno Ty, jak i twoja wizytówka na pewno nie będzie szybko zapomniani.
W czasach, kiedy druk i jego technologie są tak bardzo powszechne, nie ma dla nas absolutnie żadnego usprawiedliwienia do posiadania nieatrakcyjnych lub nieprofesjonalnie wyglądających wizytówek.
Błąd 2: Niska jakość wizytówki
Oczywiście, zamówienie i wydrukowanie tańszych wizytówek zaniży nieznacznie koszt, ale czy nie będzie miało to wpływu na jej obiór u innych? Komentarz pozostaje jeden: nie jest rozsądnym oszczędzać w przypadku wizytówek. Chcąc, aby wizytówka spełniła swoje zadanie należy koniecznie używać papieru, na którym druk nie będzie rozmazywał się podczas deszczowej pogody, a wytłoczone logo będzie miłe w dotyku. Słabej jakości wizytówka daje odbiorcy jednoznaczną sugestię o standardzie naszych produktów lub serwisów.
Błąd 3: Tajemnicza wizytówka
Zastanów się, czy odbiorca patrząc na twoją wizytówkę może natychmiastowo określić, czym zajmuje się Twoja firma. Jeżeli nie, to bądź świadom tego, że kontrahenci mogą mieć problem ze znalezieniem kontaktu do Ciebie. Logo firmy na wizytówce powinno również jasno wskazywać, co oferuje Twoja firma.
Błąd 4: Zła prezentacja swojej oferty
Wiele firm przegapia okazję wykorzystania potencjału reklamowego ich wizytówek. Powinna ona zawierać co najmniej jeden bardzo mocny powód, dla którego potencjalny klient powinien robić z Tobą interesy.
Błąd 5: Używanie zbyt dużego formatu
Zdrowy rozsądek nakazuje nam użycie raczej standardowego (85,60 × 53,98mm) rozmiaru wizytówki, ponieważ większe nie mieszczą się w portfelach większości osób.
Błąd 6: Zbyt mała czcionka
Strzeż się praktyki, poprzez którą odbiorca będzie zmuszony do odczytania Twoich danych z lupą. Co z tego, że na wizytówce jest więcej informacji, skoro nikt nie może ich przeczytać? Udowodnione zostało, że 70% osób w wieku powyżej 35 lat potrzebuje okularów do czytania. Dobrą wskazówką jest wykorzystanie rozmiaru czcionki nie mniejszej niż 7-8 pkt. Informacje o Tobie mogą być o wielkości 9 pkt a nazwa firmy 12-15 pkt.
Błąd 7: Bałagan
Atrakcyjna wizytówka nie zawiera dużo treści. Nadmiar tekstu wygląda bardzo nieprofesjonalnie: im prościej, tym lepiej. Uporządkuj informacje i zachowaj tylko to, co jest zupełnie niezbędne – Twoje imię i nazwisko, nazwę firmy, profesję i dane kontaktowe.
Błąd 8: Niedostateczne lub słabe wykorzystanie koloru
Możesz urozmaicić Twoją wizytówkę niewielką odrobiną koloru. Twórz kontrasty na papierze, unikaj kolorów bladych, gdyż druk może być wtedy trudny do odczytania. Z drugiej jednak strony, nie popełniaj błędu przesycenia jej różnorodnymi kolorami. Zbyt wiele kolorów sprawi, że wizytówka będzie wyglądać niechlujnie i będzie odwracać uwagę od jej zawartości.
Błąd 9: Zaniechanie dystrybucji
Co dobrego dadzą Ci wizytówki umieszczone w szufladzie i zbierające kurz? Czy przypadkiem nie powinny służyć Tobie i Twojej firmie? Można zastosować tutaj stary aksjomat „używaj albo albo trać”. Co możesz stracić? Biznes.
Zawsze należy mieć zapas kart, gdziekolwiek jesteś. Rozdawaj je w razie potrzeby, nie wahaj się dać więcej niż jedną wizytówkę tej samej osobie. Możliwe, że ta ostatnia przekaże je dalej. Zdziwisz się, jak często nowi klienci będą się z Tobą kontaktować.
Jest to lista kilku bardzo prostych porad, ale jakże skutecznych, które mogą pomóc Twojej osobie lub firmie rozwinąć nowe horyzonty.
Mam nadzieję, że chociaż trochę Ci pomogłem.

14 KOMENTARZE

  1. Ilekroć dawałem klientom wizytówkę mojej firmy wiedziałem że coś z nią jest nie tak. Owszem było logo i nazwa firmy ale zero informacji o tym czym firma się zajmuje właściwie. JUż to widzę ile razy zostałem pominięty właśnie przez to, że prezes przeglądający swój wizytownik nie skojarzył mojej firmy z tym jakich usług włąśnie szuka.

  2. Hi!
    Ciekawy reminder o wizytówkach.
    Jakie jest twoje zdanie o wizytówkach fimowych zawierających jakiś detal świadczący o ludzkim obliczu własciciela (hobby)
    i
    podobnie w drugą stronę…
    oczywiście jako drugi rodzaj posiadanych/wręczanych wizytówek ?
    … samo logo (małe dodatkowe np. w przeciwległym rogu , czytelne dla ludzi jeśli sa w temacie…)
    ?
    Eksploracja tematyki wizytówek mogłaby mi zająć niemało czasu a póki co nie chcę się z(a)rażać dogmatami.
    Wieeelu sukcesów,
    Pozdro – Andy

  3. Świetnie wpis. Rzeczywiście, jest wiele aspektów na które należy zwrócić uwagę przy tworzeniu wizytówek, o których niestety często się zapomina. Wydaje mi się, że najważniejszy jest tu ciekawy i oryginalny pomysł, a także umiejętne zagospodarowanie treści. Istotną rolę odgrywa tu też sam wydruk – należy korzystać jedynie z wysokiej jakości farb drukarskich, a także z dobrej jakości papieru – wg mnie te aspekty to klucz do sukcesu.

  4. Najlepsze wizytówki moim zdaniem są ściśle powiązane z tym, czym dana osoba się zajmuje. Produkcja oczywiście jest nieco droższa, ale w ramach oszczędności możemy je dawać tylko w „wyjątkowych” sytuacjach. Dla przykładu widziałem kiedyż wizytówkę w formie wyników wyszukiwania w Google 🙂

  5. Świetny post. Rzeczywiście to duże błędy. Często się nie przemyśli projektu wizytówki, a już najgorsze są te kiepskiej jakości wydruku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here