Prezes Jutrzenki: Przed nami optymistyczna przyszłość

6

– Zakończony niedawno w Jutrzence proces konsolidacji firm oraz wdrażanie nowej strategii skłania nas do optymistycznego patrzenia w przyszłość – mówi w wywiadzie dla Portalu Spożywczego Jan Kolański, prezes Jutrzenki Colian sp. z o.o. oraz współwłaściciel grupy kapitałowej Jutrzenka Holding S.A.


Jutrzenka Colian, właściciel takich marek jak: Jeżyki, Akuku!, Familijne, Grześki, Goplana, Appetita i Hellena, otrzymała w tym roku tytuł Perła Polskiej Gospodarki za konsekwentną realizację polityki i strategii przedsiębiorstwa oraz pozycję lidera wśród najbardziej dynamicznych i efektywnych przedsiębiorstw w Polsce. Nie ma wątpliwości, że ta prężnie rozwijająca się firma poradzi sobie z obecnym kryzysem gospodarczym.


– W Jutrzence Colian na bieżąco obserwujemy sytuację rynkową. Uważnie analizujemy koniunkturę gospodarczą, aby dostosować formę i sposób podejmowanych przez firmę działań do potrzeb oraz wymagań rynku. Prognozy dotyczące rozwoju eksportu w Jutrzence Colian również są optymistyczne – podkreśla Kolański. Na słowach i zamierzeniach grupa nie poprzestaje i prowadzi odważne działania za granicą. – Zgodnie ze strategią długoterminową, firma konsekwentnie realizuje ekspansję na rynki zagraniczne. Działania w tym obszarze będą kontynuowane i intensyfikowane, zwłaszcza przy korzystnym kursie walut – zaznacza prezes.


– Celem Jutrzenki Colian w obszarze eksportu jest zbudowanie dystrybucji międzynarodowych marek na rynkach strategicznych (Czechy, Słowacja, kraje bałtyckie, Rumunia, Węgry, Bułgaria, Wielka Brytania) – mówi Jan Kolański, po czym dodaje: – Prowadzone w tym zakresie działania z obszaru trade marketingu i marketingu konsumenckiego obejmują zarówno dywizję słodką – Ciastka Clue (Jeżyki), Family’s (Wafle Familijne), czekolady Goplana oraz część kulinarną – markę Vigora (oferującą przyprawę tradycyjną oraz ziołową) a także linie przypraw Appetita dopasowane do gustów konsumenckich danego kraju.


Znana wszystkim Hellena, która dotychczas mogła wydawać się konsumentom nieco zaniedbana, ma odzyskać dawną świetność. – Przygotowujemy ofertę eksportową na portfolio napojów pod marką Hellena. W perspektywie długofalowej, obejmującej najbliższe pięć lat, Jutrzenka Colian będzie dążyła do osiągnięcia 20% udziału eksportu w łącznych przychodach Grupy – prognozuje Kolański.

Źródło: http://www.gotujmy.pl/ai/2156_ulubiona-oranzada-polakow-wg-pentora_0_2.jpg
Odnośnie udziału w ruszającej promocji polskich produktów Kupuj Nasze.PL, prezes odpowiada: „Firma nie weźmie udziału w tegorocznej edycji kampanii. Jutrzenka nie tylko bazuje na polskim kapitale, ale też swobodnie konkuruje z dużymi zagranicznymi koncernami. Produkty wytwarzane pod wymienionymi wyżej markami są bardzo dobrze rozpoznawalne wśród polskich konsumentów i kojarzone z rodzimą produkcją, co potwierdzają badania TNS OBOP wykonane na zlecenie Demo Effective Launching dla I Forum Polskiego Produktu Kupuj Nasze.PL”.


Firma jest na tyle stabilna finansowo, że nie ma mowy o redukcji zatrudnienia, na co decyduje się wielu przedstawicieli konkurencji. – Jutrzenka Colian jest jednym z największych pracodawców w Wielkopolsce, zatrudnia blisko 2000 osób. Ochrona miejsc pracy, a przez to wspieranie polskiej gospodarki ma dla nas priorytetowe znaczenie, zwłaszcza w okresie kryzysu na rynkach finansowych – podsumowuje prezes.

tagi: napoje, oranżada, rynek napojów, kuchnia, tonic

6 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here