Nowoczesny marketing – Czyli jak nie stanąć w miejscu?

0

Jak powszechnie wiadomo – świat nigdy nie stoi w miejscu, a w dzisiejszych czasach nietrudno zauważyć, że nabiera zupełnie nowego tępa. Aby utrzymać konkretną pozycję w każdej dziedzinie, należy dokładnie śledzić trendy i wykorzystywać nowe technologie w sposób rozważny i umiejętny. Dokładnie tak samo jest w przypadku strategii marketingowych dla naszego biznesu.

Jak żyć, kiedy konkurencja jest ogromna, a kanały komunikacji są przepełnione listami ofert, kampaniami marketingowymi, a wyszukiwarki internetowe pełne idealnie wypozycjonowanych stron? Odpowiedź jest stosunkowo prosta – wdrożyć marketing automation!

Co to takiego?

Jest to zespół działań mających na celu wykorzystanie maksymalnego potencjału marketingu internetowego poprzez zastosowanie specjalistycznego oprogramowania. Automatyzacja marketingu jest szeroko rozgałęzionym procesem, który może przyjmować rozmaite formy. Ponadto możliwości z roku na rok stają się coraz bardziej rozbudowane i z czasem okazuje się, że możemy zautomatyzować zupełnie nowe, kolejne segmenty naszych działań marketingowych.

Jakie są obecnie podstawowe funkcje automatyzacji marketingu?

  • monitoring i analiza zachowania internautów odwiedzających daną stronę www.
  • segmentacja potencjalnych klientów m.in. ze względu na zainteresowania czy dane demograficzne
  • automatyczne tworzenie ofert w oparciu o powyższe dane
  • tworzenie i wysyłka newsletterów oraz e-maili
  • tworzenie list e-mailingowych oraz baz danych klientów
  • monitorowanie reakcji odbiorcy e-maili (współczynniki otwarć / odrzuceń, współczynnik klikalności)

Czym kierować się podczas wyboru agencji/firmy, która stworzy dla nas kampanię marketingową wdrażając marketing automation?

Przede wszystkim należy znaleźć agencję, która jest w stanie bezbłędnie dostosować nasze procesy marketingowe, dostosować aktywa o dużej wartości oraz zajmie się integracją i lokalizacją techniczną. Rynek automatyzacji marketingu w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, więc na obecną chwilę nie stanowi problemu znaleźć właśnie takiej firmy, która spełniając wymienione wyżej trzy wymogi zapewni nam bezbłędną automatyzację marketingu. Jako przykład takowej firmy możemy wziąć na warsztat Grow International (http://growinternational.eu/pl/). Marka ta sprawdza się na tyle, iż może pochwalić się bogatym zbiorem światowych firm wykorzystujących system marketing automation, które prowadzi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here