Nieskazitelne miejsce pracy – organizacja biurka

0

Porządek w miejscu pracy to jedna z ważniejszych zasad, która wpływa na efektywność każdego pracownika. Podczas pracy nie pomaga, kiedy nie możemy znaleźć długopisu, bądź ładowarka do telefonu splątała się z ładowarką do laptopa. Taki bałagan często może grozić istną katastrofą, zwłaszcza, kiedy na biurku znajdzie się także kubek z herbatą lub filiżanka z kawą.

1. Czyste miejsce pracy – porządek zacznij od wyboru biurka!

2. Trzy złote zasady organizacji miejsca pracy

3. Dlaczego warto dbać o porządek na biurku?

4. Przydatne gadżety sprzyjające organizacji

Wiele osób zadaje sobie pytanie, jak utrzymać porządek na miejscu swojej pracy. Pracownicy biurowi zastanawiają się również nad tym, czy w biurze mogą przydać się bardzo popularne gadżety. By dowiedzieć się więcej, warto przeczytać poniższy artykuł!

Czyste miejsce pracy – porządek zacznij od wyboru biurka!

Wydawać by się mogło, że kluczowe w kwestii nieskazitelnego miejsca pracy jest utrzymanie porządku. Nic bardziej mylnego! Przede wszystkim, każdy pracownik powinien dokonać wyboru biurka. Jeśli pracujemy w domu, jest to bardzo łatwe do wykonania, nieco trudniej jest tego dokonać w biurze mieszczącym większą liczbę pracowników, jednak nie musi być niewykonalne.

Biurko, przy którym praca jest efektywna, a pracownik z byle powodu nie traci koncentracji, powinno być dobrze dopasowane do prowadzonej działalności, predyspozycji fizycznych jak i przestrzeni. Przed wyborem samego biurka, warto też zrobić listę rzeczy, jaka będzie potrzebna bezpośrednio na biurku, by móc dopasować jego wielkość do naszych osobistych wymagań.

Przewidując natłok dokumentów oraz biurowych gadżetów, można pokusić się o średniej wielkości lub duże biurko. Wtedy będziemy mieć pewność, że wszystko się na nim zmieści. Biurka z dodatkowymi nakładkami czy półeczkami mogą dodatkowo pomieścić teczki z dokumentami czy drukarkę.

3 złote zasady organizacji miejsca pracy

Chcąc zachować porządek na własnym biurku podczas pracy, warto skorzystać z trzech złotych zasad. Przede wszystkim:

  • organizacja pracy – warto pogrupować rzeczy na biurku według ich ważności,
  • regularne porządkowanie – przynajmniej raz w tygodniu warto posprzątać biurko, dzięki czemu z pewnością pozbędziemy się starych notatek, zużytych długopisów czy podartych koszulek na dokumenty,
  • utrzymanie porządku – odkładanie rzeczy na swoje miejsce, co pozwoli zapanować nad porządkiem oraz cieszyć się nim znacznie dłużej.

Dlaczego warto dbać o porządek na biurku?

Utrzymanie porządku w miejscu pracy jest bardzo ważne. Przede wszystkim pozytywnie wpływa na koncentrację osoby pracującej. Porządek pozwala efektywniej pracować, nie można wtedy mówić o ciągłym poszukiwaniu dokumentów czy przedmiotów, które kolejny raz zagubiły się pomiędzy notatkami, kartkami, teczkami czy segregatorami. Utrzymywanie porządku wpływa także na zdrowie pracownika, który nie ma do czynienia z kurzem, bakteriami czy zarazkami.

Przydatne gadżety sprzyjające organizacji

W organizacji biurka oraz samej pracy z pewnością pomogą podkładki na biurko, a dokładniej podkłady na biurko z kalendarzem, które rewelacyjnie posłużą nie tylko jako baza pod komputer czy myszkę, ale także pozwolą na zapisanie ważnych wydarzeń, spotkań, dat oddania projektów czy innych rzeczy. Podkłady na biurko występują w najróżniejszych formatach, wzorach i kolorach, dzięki czemu śmiało można wybrać coś zgodnego z osobistym gustem. Świetne podkładki na biurko oferowane są na stronie https://www.drukomat.pl/podklady-na-biurko.

Ponadto na biurku często przydają się pojemniki na dokumenty, przyborniki na długopisy, ołówki, karteczki samoprzylepne, organizer na kable, wizytowniki czy małe pojemniczki na drobiazgi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here