Jaka jest najskuteczniejsza reklama dla Twojej firmy?

0

Poszczególne formy reklamy nie dają identycznych efektów dla firm czy marek z różnych segmentów. Jest to spowodowane odrębnością grup docelowych, kanałów dotarcia, intensywnością komunikatów oraz przede wszystkim samym reklamowanym produktem lub usługą. Wybór odpowiednich kanałów komunikacji oraz narzędzi marketingowych musi być podyktowany dogłębną analizą potrzeb, zbadaniem grupy docelowej, miejsc gdzie owa grupa docelowa poszukuje (lub może poszukiwać) informacji o produkcje lub marce oraz oczywiście odpowiednim budżetem.

Grupa docelowa ma znaczenia

Zbadajmy dwa skrajne przypadki: firmą która produkuje specjalistyczne turbiny do silników odrzutowych oraz wysokiej klasy hotel położony w malowniczej, turystycznej miejscowości. Pierwsza firma prowadzi stricte specjalistyczną produkcję, posiada bardzo wysokie bariery wejścia i nie musi obawiać się konkurencji. Z racji wąskiej specjalizacji jest znana w branży i pracownicy działów zakupów firm lotniczych zlecających w tej firmie prace z pewnością nie będą czerpali wiedzy o tej firmie z jej strony internetowej, przydrożnych tablic reklamowych czy folderów wrzucanych do skrzynek pocztowych. Prowadzący taką firmę może więc przekazać środki reklamowe na specjalistyczne prelekcje, konferencje branżowe czy badania naukowe bowiem jego równie wąska grupa kontrahentów właśnie tam będzie go poszukiwać.

Sposoby poszukiwania ofert przez klientów

Inaczej sprawa będzie się miała z przytoczonym przykładem eleganckiego hotelu w turystycznej miejscowości, który ze swoją ofertą musi dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Tutaj skuteczność zależy od tego, jak dużą liczbę turystów, czyli potencjalnych klientów, uda mu się zaznajomić z ofertą noclegową. Bardzo pomocne będą tutaj reklamy w Internecie (dla tych którzy jeszcze nie wyjechali i są daleko od miejsca docelowego). Kolejnym i najważniejszym krokiem będą reklamy przy drogach ekspresowych czy autostradach którymi poruszać się będą osoby zmierzające na wypoczynek. Takie reklamy, z racji ich rozmiaru, pozwolą dotrzeć z przekazem do tysięcy ludzi dziennie zwiększając znacznie szanse na pełne obłożenie miejsc w hotelu.

Jak widać, skuteczność reklam to bardzo rozbudowane pojęcie, wymagające doskonałej znajomości rynku, klientów i własnych potrzeb. Dopiero po skompletowaniu takich informacji i rzetelnej ich analizie zwiększamy szansę na to, że alokowane na promocję i marketing środki przyniosą spodziewane efekty, tak różne dla różnych branż. W jednym przypadku sukcesem będzie znalezienie 100 turystów którzy zajmą miejsca noclegowe w hotelu, w innej branży za sukces będzie uznane pozyskanie jednego kontrahenta z milionowym (lub miliardowym) zamówieniem.

Artykuł powstał we współpracy z https://billboard-x.pl 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here