Jak przygotować kalendarze firmowe?

0

Jednym z najczęściej pojawiających się w obiegu gadżetów są kalendarze firmowe. Nic w tym dziwnego – w porównaniu z wszelkiego typu breloczkami są po prostu o wiele praktyczniejsze, a przy okazji w przeciwieństwie do długopisów nie gubią się. Jak je jednak przygotować do druku? Zobaczmy.

Różne formaty

Na początku trzeba zdecydować, na jakim rodzaju kalendarza nam zależy. Czy ma to być plansza wywieszana na ścianie? Jeśli tak, to czy wielostronicowa, czy w formie jednoplanszowa? A może bardziej pożądane będą kalendarze biurkowe lub terminarze? Możliwości jest całkiem sporo, co widać na stronach większości producentów i drukarni. Warto zapoznać się z ofertami i wybrać takie rozwiązanie, które wyda się najbardziej adekwatne dla naszych potrzeb.

Zwróć przy tym uwagę również na sam rodzaj papieru, na jakim będzie wykonany druk. Niby drobiazg, a jednak istotny.

Kwestie techniczne są ważne

Okazuje się, że przygotowując projekt nie wystarczy przesłać do drukarni logo firmy i zdjęcie, które chcielibyśmy zobaczyć naniesione na kalendarz. Pliki muszą zostać dostarczone w określonej formie. Przede wszystkim chodzi tu o ich rozdzielczość, ponieważ to, że coś dobrze wygląda na ekranie, wcale nie musi oznaczać równie wysokiej jakości po wydrukowaniu. Chodzi tu o rozdzielczość wyrażoną parametrem dpi – ten musi wynosić co najmniej 300 i nie może to być zwykłe przekonwertowanie z niższych wartości, a właśnie zapisanie od razu w wysokim dpi. Zaniżenie parametru sprawi, że jakość druku spadnie.

Należy tez zadbać o to, aby grafiki przeznaczone do druku zostały zapisane w schemacie kolorystycznym CMYK, którego nie można mylić z używanym na ekranach komputerów schematem RGB. Przyczyna jest dość prosta – CMYK to standard wykorzystywany w drukarniach, nieco różniący się od RGB. Niedopasowanie grafiki do tego schematu barw sprawi, że w materiale drukowanym kolorystyka będzie nieco różnić się od tej, która została założona.

Sam plik przeznaczony do druku powinien zostać zapisany w formie pliku wektorowego, a więc takiego, który można skalować bez utraty jakości. Część producentów kalendarzy, np. https://www.dobredrukowanie.pl/, sugeruje przy tym dostarczenie wzoru jako dokumentu PDF.

Przy samym zapisie ostatecznego pliku nie można tez zapominać o zastosowaniu tak zwanych spadów – wolnych marginesów, przy krawędziach projektu, ustalanych zwykle na 2 lub 3 milimetry (zazwyczaj są one ustawiane z poziomu opcji aplikacji graficznej lub programu DTP).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here