Marketing w blogosferze

0
313

Marketing na przestrzeni ostatnich lat musiał poddać się wielu przemianom. Wynikało to chociażby z rozwoju kanałów promocji w Internecie. Wraz z popularnością social media, blogów i innych środków przekazu marketingowcy zostali zmuszeni do zmiany swoich dotychczasowych kanonów działania. Wraz z rozrastaniem się blogosfery swoją popularność zyskały reklamy na blogach.

Czym jest blog?

Blog jest stroną internetową umożliwiającą zamieszczanie chronologicznych wpisów, które mogą być komentowane przez czytelników. Jeszcze w ubiegłej dekadzie blogi uznawane były za rodzaj internetowego pamiętnika. Obecnie bardzo się to zmieniło. Wiele z nich nadal nosi znamiona osobistości, aczkolwiek większość z nich nie ma nic wspólnego z dziennikiem autorskim. Blogi mogą dotyczyć każdej dziedziny życia. W sieci znajdziemy te o tematyce: kulinarnej, modowej, sportowej, rozrywkowej i wielu innych. Blogi poruszają bardzo różnorodną problematykę. Jest to więc doskonałe miejsce do reklamowania nawet najbardziej wyszukanych produktów czy usług.

Dlaczego warto reklamować się na blogu?

Jest to najprostszy kanał komunikacji z wybraną grupą osób. Przy odpowiednim dobraniu bloga do profilu naszej działalności możemy trafić do odbiorców, którzy stanowią nasz target. Zatem reklamujemy się wśród naszych potencjalnych klientów. Dzięki temu nasza kampania ma większe szanse na powodzenie. Dodatkowo w sieci robi się o nas głośno, co również pozytywnie wpływa na naszą markę. Mamy szansę zaprezentowania tego jak działamy i co oferujemy klientom.

Marketing na blogu

Bloger ma wielu fanów, którzy ufają jego opiniom i sądom. Zatem promowane przez niego produkty i usługi są dla nich warte uwagi. Wprawny bloger ze swoimi wpisami trafia do bardzo szerokiego grona odbiorców. Razem z treściami może do nich trafić nasza reklama. Zatem nic nie stoi na przeszkodzie, żeby znaleźć się, tam gdzie potencjalny klient może o nas usłyszeć. Kampanię możesz prowadzić osobiście, polegając tylko na sobie, a możesz zgłosisz się do firmy, która profesjonalnie zajmuje się prowadzaniem takich kampanii i Ci w tym pomoże. Jedną z nich jest firma Szeri Szeri.

Korzyści dla blogera, firmy i czytelników

Jeśli podjąłeś już decyzję o samodzielnym stworzeniu kampanii na blogu pamiętaj, aby w swoich działaniach realizować zasadę 3*W (Win-Win-Win). Jest to reguła wprowadzona przez znanego polskiego blogera Macieja Budzicha. Zasada ta mówi, że współpraca firmy z blogerem musi przynosić korzyści dla każdej ze stron, włącznie z czytelnikiem bloga. Zatem przy składaniu propozycji blogerowi nie zapominaj o podkreśleniu zysku, jaki z waszej współpracy będą mieli odbiorcy. Twoja marka może reklamować się nie tylko przy pomocy barterów reklamowych czy testów przeprowadzanych przez blogera. Chcąc zadbać o czytelnika warto od czasu do czasu zorganizować konkurs z nagrodami. Oczywiście nie muszą one być bardzo kosztowne, ale dobrze jakby kojarzyły się z naszą marką i dawały możliwość sprawdzenie proponowanego przez nas produktu lub usługi. Taka reklama zostanie dużo lepiej odebrana niż ukryta między wierszami promocja. Nowoczesny odbiorca nie lubi być oszukiwany. Chce wiedzieć, że polecane przez blogera produkty są reklamowane nie tylko ze względu na umowę z producentem, ale przede wszystkim dlatego, że są dobre. Zatem lepiej sprawdzi się realna ocena wad i zalet niż przecenianie testowanego artykułu. Klient, który będzie miał możliwość osobistego zweryfikowania naszej oferty będzie stanowił dodatkową reklamę.

SzeriSzeri

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here