Maksymalizuj zyski, czyli 3 sposoby na skuteczny cross selling

0
2

Cross selling (czyli sprzedaż krzyżowa) to jedna z popularnych technik marketingowych, mających na celu maksymalizowanie zysków w Twoim sklepie. Jej głównym założeniem jest proponowanie klientowi w odpowiednim momencie i w odpowiedni sposób produktów komplementarnych w stosunku do tych, którymi klient jest zainteresowany.

Niektórym pojęcie cross sellingu kojarzy się wyłącznie z marketingiem internetowym i sprzedażą e-commerce. Nic bardziej mylnego! Cross selling stosowany jest od lat przez sprzedawców z całego świata.

Przykłady? Proszę bardzo:

  • Uśmiechnięta kelnerka przyjmując zamówienie, proponuje pewnej parze wino, które z pewnością będzie pasowało do zamówionego przez nich makaronu.
  • Pani Beata wpada do centrum druku w Toruniu, żeby dokupić tusz do swojej drukarki. Jest stałą klientką i sprzedawca przypomina sobie, że dawno nie kupowała papieru, więc proponuje jej ryzę w bardzo atrakcyjnej cenie.
  • Wysoki jubiler w małym miasteczku na południu Francji proponuje dystyngowanej pani zakup kolczyków, które pasują do kolii, którą właśnie przymierza.

Jak widzisz, cross selling można zastosować niemal w każdej branży, oczywiście także w różnego rodzaju sklepach internetowych. Jaką metodę wybrać?

Rekomendacje – wpływ na „otwarty portfel”

Rekomendacje w sklepach internetowych to powiązane produkty, które wyświetlają się klientowi w momencie, kiedy ogląda on interesujący go przedmiot lub porusza się po stronie internetowej. Zaimplementowanie tego rodzaju rozwiązania okazuje się niezwykle skuteczne z jednego prostego powodu – działasz wtedy, gdy Twój potencjalny klient przychodzi do Twojego sklepu z intencją kupna. Kiedy robi zakupy, jest podatny na pewne bodźce i chętniej dorzuca do swojego koszyka jakiś drobiazg, choćby po to, aby skorzystać z darmowej dostawy.

Mailing – moc personalizacji

Niezwykle skuteczną metodą jest wysyłka spersonalizowanego mailingu, który może odpowiedzieć na aktualną potrzebę Twojego klienta lub… stworzyć ją! Największą siłą mailingu jest możliwość jego personalizacji na wielu różnych poziomach. Pierwszy z nich to zwracanie się do odbiorcy po imieniu. A kolejny? To na przykład wysłanie newslettera z informacją o przecenie na krem przeciwzmarszczkowy do kobiety, która kupiła taki produkt kilka miesięcy temu i właśnie powinna kończyć pierwsze opakowanie. Brzmi jak bardzo czasochłonna praca? Dzięki nowoczesnym narzędziom CRM, takim jak edrone, wysyłkę podobnego mailingu możesz wykonać automatycznie.

Remarketing  – siła powtórzeń

Aby wykorzystać cross selling w  praktyce, możesz przetestować tzw.  reklamy śledzące. Twój klient kupił rower? Na innych stronach, które odwiedza, mogą wyświetlać się reklamy pompek i bidonów. Niektórzy powiedzą, że to nachalne, inni zaś, że skuteczne. Powtarzanie pomaga w zapamiętywaniu  – właśnie tę prawidłowość, znaną nam ze szkoły, wykorzystują reklamy śledzące.

Słowem podsumowania…

Jak widzisz, sposobów na wykorzystanie mechanizmu cross sellingu w e-sklepie jest naprawdę sporo. Droga jaką obierzesz, zależy wyłącznie od Ciebie i specyfiki Twojego biznesu. Analizuj i eksperymentuj, a na pewno zaobserwujesz, jak proste rozwiązania pozwalają Ci znacząco podnieść wartość koszyków w Twoim sklepie. Życzymy powodzenia!

Sprawdź jak wprowadzić cross selling w swojej firmie dzięki edrone.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułZakładasz sklep internetowy? Nie zapomnij o pozycjonowaniu
Wpis gościnny

Wpisy gościnne są często jednorazowymi publikacjami pisanymi przez ekspertów z danej dziedziny, bądź też przedstawicieli różnych firm.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here